No ale ja naprawdę rzadko jeżdżę z pełnym bagażnikiem, w 80% jazdy jest pusty, a ja nie chciałem go zbytnio utwardzać, a te 19 są właśnie do kombi dedykowane i z jedynie pełnym bakiem i pustym bagażnikiem powinny trzymać prześwit bez łaski.
PAOLO ESCO - jak wypada u Ciebie pomiar od środka koła do krawędzi błotnika na tych HD? Oczywiście z pustym bagażnikiem i pełnym bakiem.
No to jestem po wymianie sprężyn na Lesjofors 42 857 19. No i wygląda to tak, że przy baku zatankowanym pod korek i pełnowymiarowym kole zapasowym w bagażniku odległość od środka koła do krawędzi błotnika wynosi 385 mm po obu stronach.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
zmieniłem jakiś miesiąc temu sprężyny na Lesjoforce HD (tył) , sprawują się świetnie
Dzięki koledzy za informację. Czyli do mojej Tour liftback + butla 55l lpg 42 857 19 będzie idealna. Cały czas wahałem się miedzy 18 czy 19 .
Uważam, że 18 spokojnie da rade nawet w kombi. O potencjale 18 świadczy to, że przy instalacji LPG u mnie tył stoi wyżej niż bez instalacji w dniu odbioru auta z salonu a troche już tysiecy na tych sprezynach zrobiłem i to z różnym obciażeniem.
Kolego to w końcu jak to jest 18 czy HD , bo jakoś Ci się zdanie zmieniło
michal_suchy, a tak na marginesie dlaczego sie zastanawiasz miedzy 18 a akurat 19 a nie np. HD ?
....... i.... czy masz juz podjętą w głowie decyzję odnośnie tylnych sprezyn tj. konkretnego modelu i szukasz potwierdzenia tej decyzji na forum ? Czy szukasz podpowiedzi jakie najlepiej kupić sprężyny na tylną oś do twojego samochodu z wersja silnikowa 1,6 MPI aby pozbyć się problemu ?
He, tak zgadłeś , szukam sprężyn na tył. Ale jak czytam ten wątek to trudno się zdecydować . Jam mam co prawda jeszcze 1,5 roku "gwarancji" ale już mi zdrowia na ASO brak . To ostatecznie jaką wersję polecasz. Tak żeby już większego bałaganu nie robić.
Kolego mi też brakło cierpliwości na ASO, po dwóch wymianach gwarancyjnych które nie przyniosły poprawy zainwestowałem w polecane tu zamienniki z końcówką 19.
Jest o wiele lepiej, jednak wymiar to 38 cm. czyli szału nie robi, zobaczę jak pod obciążeniem się z spiszą na wojażach wakacyjnych. combi 1,8 tsi z przebiegiem 8kkm i 3 wymianach sprężyn.
Jeśli będzie siedział to skłaniał bym się do HD, i jeszcze jedno po wymianie niezbędna korekta geometrii u mnie była różnica.
Witam. Pierwszy raz na tym wątku - mam pytanie. Stwierdzono u mnie za niskie tylne zawieszenie - sprężyny dodatkowe są już w drodze. Zapytałem ASO czy będzie robiona korekcja geometerii po dołożeniu tych dodatkowych sprężyn - pan jednoznacznie stwierdził że: "nie ma takiej potrzeby gdyż to co będzie modyfikowane nie ma wpływu na zbieżność...". Na moje stwierdzenie że w internecie wyczytałem że jednak po tych zmianach ludziom opony ząbkują i jednak zbieżność jest inna stwiedził że: "wie pan różne ludzie rzeczy wypisują w internecie - nie wszystkiemu należy wierzyć..." Jak mam wymóc sprawdzenie zbieżności - nie chcę przyjeżdżać do nich po fakcie jak mi opony znikną z jednej strony...
Jak Wy to zrobiliście - zlecaliście ustawienie zbieżności na własny koszt po wymianie/dołożeniu dodatkowych sprężyn???
to co bedzie modyfikowane nie ma wpływu na zbieżność...".
G prawda !!!! :evil: Oczywiście, że ma to wpływ! Muszą bynajmniej sprawdzić i jeżeli to będzie wymagało - ustawić zbieżność + kąty kół tylnych. Co za debilne tłumaczenie gościa z ASO - mi też taki kit wciskali...od czego masz w Octavce regulację z tyłu...??? Chyba nie tak sobie...
Zamieszczone przez oldbrother
zlecaliście ustawienie zbieżności na własny koszt po dołożeniu dodatkowych sprężyn
biorą kasę ... ??? To niech ustawiają zbieżność gratis !!! Normalnie im się w poprzewracało!
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ja w ostateczności mam pomysł żeby zrobili sprawdzenie geometrii po dołożeniu tych sprężyn - jak wyjdzie że jest inna niż powinna to niech zmienią ale ja za to nie będę płacił. Jak będzie taka jak być powinno to ok zapłacę bo jednak wyjdzie że mają rację a tylko ja "wybrzydzam"...
Problem w tym że nie wiem jakie są poprawne nastawy geometrii ani też nie będę miał możliwości być przy pomiarze "bo względy BHP na to nie pozwalają proszę Pana...". Nawet jak będzie coś nie tak w tej geometrii to zawsze mogą mi wcisnąć kit "że wszystko było ok..."
Ile taka kontrola geometrii w ASO kosztuje - tak orientacyjnie...?
Ja płaciłem (poza ASO) 50pln za ustawienie tylnego zawieszenia po dołożeniu sprężyn. Jak zawsze ASO nie chce zrobić pomiaru kątów kół ale warto o to walczyć.
w moim przypadku po korekcji kątów jazda zaczęła sprawiać czystą przyjemność
Ja w ostateczności mam pomysł żeby zrobili sprawdzenie geometrii po dołożeniu tych sprężyn - jak wyjdzie że jest inna niż powinna to niech zmienią ale ja za to nie będę płacił. Jak będzie taka jak być powinno to ok zapłacę bo jednak wyjdzie że mają rację a tylko ja "wybrzydzam"...
Problem w tym że nie wiem jakie są poprawne nastawy geometrii ani też nie będę miał możliwości być przy pomiarze "bo względy BHP na to nie pozwalają proszę Pana...". Nawet jak będzie coś nie tak w tej geometrii to zawsze mogą mi wcisnąć kit "że wszystko było ok..."
Ile taka kontrola geometrii w ASO kosztuje - tak orientacyjnie...?
Mnie nie sprawdzili zbieznosci po 1 wymianie i opony poszly w kosz !
Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
Zapytałem ASO czy będzie robiona korekcja geometerii po dołożeniu tych dodatkowych sprężyn - pan jednoznacznie stwierdził że: "nie ma takiej potrzeby gdyż to co będzie modyfikowane nie ma wpływu na zbieżność...". Na moje stwierdzenie że w internecie wyczytałem że jednak po tych zmianach ludziom opony ząbkują i jednak zbieżność jest inna stwiedził że: "wie pan różne ludzie rzeczy wypisują w internecie - nie wszystkiemu należy wierzyć..." Jak mam wymóc sprawdzenie zbieżności - nie chcę przyjeżdżać do nich po fakcie jak mi opony znikną z jednej strony...
Jak Wy to zrobiliście - zlecaliście ustawienie zbieżności na własny koszt po wymianie/dołożeniu dodatkowych sprężyn???
Jakiś absurd.
Przy wymianie sprężyn czy też dokładaniu dodatkowych odkręcane są wahacze, odkręcane są przy tym śruby służące do regulacji geometrii kół tylnych. Nie ma takiej możliwości, żeby przykręcili je z powrotem identycznie tak jak były. Ustawienie geometrii po wymianie jest niezbędne. Sam widziałem, jakiej korekty wymagały u mnie tylne koła po wymianie, było to widać gołym okiem, a przecież geometria jest ustawiana z dokładnością milimetrów.
ASO za naprawę gwarancyjną bierze kasę od importera, pomiar i regulacja geometrii wchodzi w skład takiej naprawy, więc i za to biorą kasę. Łaski więc nikomu nie robią.
Przeciaranie szlaku w obnizaniu 4x4 z pakietem na bezdroza ciag dlaszy. Dzis pojechalem, po tym com tu wyczytal sprawdzic "na wszelki wypadek" geometrie.
Auto jezdzilo niby ok , kiera prosto, przy hamowaniu nie sciagalo,
ale, no wlasnie, po pomiarze tylnej osi wyszlo, ze kola mialy odchyl ponad 2' :shock:
Co prawda symetrycznie, czym to grozi?? Szybko zjechana opona z tylnego kola.
Podobny odchyl byl w autach rajdowych sprzed wojny
Udalo sie ustawic tak jak na dolaczonym rysunku, ponoc ledwo starczylo
regulacji, niech sie wypowiedza znawcy, czy z takim ustawieniem bedzie mozna jezdzic, bez obawy o zjechanie opon czy uszkodzenie czegos.
ps, pytalem 2 mechanikow, kazdy mowil ,ze tego nie trzeba regulowac po zmianie sprezyn
i amorkow, ale obnizenie o 60mm zrobilo swoje,
ps2. po regulacji ,auto jedzie jakby nieco bardziej neutralnie:P koszt 100pln, a meczylo sie 2 mlodzianow
ktorym szef dyszal za uszami :P
ps3. "2UB" na rysunku to kod zawieszenia fabrycznego 4x4 na bezdroza (jest na wlepie w bagazniku), jako ze mam spring i zawias z kw, na czyms sie opierac musieli.
Wszystko ładnie się mieści w wartościach dla zawiesznia sportowego(RS) Kąt pochylenia PP też,bo w ELSIE jest -41' +-30'. A tyły są prawie idealnie,bo powinno być -1st20' +-30'
Komentarz